ممنوعیت مصرف سس تک نفره کچاپ در شرایط استخدامی فضانوردان

سس مایونز یک سس تک نفره کچاپ غلیظ و خامه ای با رنگ زرد کم رنگ (یا تقریباً سفید) است زیرا حاوی زرده تخم مرغ، روغن، آب لیمو یا سرکه است. به طور کلی این امولسیون روغن و زرده تخم مرغ است.

این سس در غذاهای سرد و گرم مانند انواع ساندویچ، سالاد و سیب زمینی سرخ کرده بهتر است استفاده شود. همچنین می تواند یک سس خامه ای برای افزایش طعم و مزه باشد. ش

ما می توانید این سس غنی را به راحتی در خانه تهیه کنید یا می توانید سس های آماده را از فروشگاه ها خریداری کنید.

با این حال سس مایونز تجاری معمولی کم چرب و کالری نیست. بنابراین اگر رژیم دارید، لطفا قبل از مصرف مواد مغذی آنها را به دقت بررسی کنید.

صحبت از منشأ آن ریشه سس مایونز هنوز مورد بحث است. اما به طور کلی اکثر مردم قبول دارند که این سس از Menorca (اسپانیا) بود و ظاهراً اولین بار در سال 1806 ظاهر شد.

سس تارتار از سس مایونز با مواد دیگری مانند سبزی (شوید یا ترخون) ترشی خرد شده و آب لیمو (یا سرکه) نشأت می گیرد. و می توانند با ساندویچ ماهی، ماهی اند چیپس یا سایر غذاهای دریایی شما همراه شوند.

سس

در بریتانیا، مردم محلی ممکن است غوره (خیار ترشی) را با شوید، کیپر و آب لیمو اضافه کنند. اگر مایونز دوست ندارید، می توانید آن را با آیولی (سس سرد تهیه شده با سیر و روغن زیتون) جایگزین کنید.

در هر صورت تهیه تارتار در خانه بدون دردسر است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که همه مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

منشأ سس هلندز هنوز ناشناخته است اگرچه نام آن شبیه هلندی است. با این حال اکثر سرآشپزهای مشهور معتقدند این سس منشأ فرانسوی است که از یک شهر نرماندی تهیه شده است جایی که به خاطر خامه و کره اش معروف است.

به طور کلی مخلوطی کلاسیک از زرده تخم مرغ، کره (به شکل مایع) آب لیمو و چاشنی ها است. و اگر بندیکت تخم مرغ را امتحان کرده اید حتما این سس را چشیده اید زیرا این سس ستاره اصلی این غذا است. همچنین طعم سبزیجات بخارپز را افزایش می دهد.

برای درست کردن سس هلندیز، اولین چیزی که باید برجسته کنید درجه حرارت است. درجه ایده آل از 120 تا 145 درجه فارنهایت است. در غیر این صورت سس ممکن است شکافته شود یا گلوله شود. بنابراین در صورت امکان از یک دماسنج کوچک برای بررسی آن استفاده کنید.