کاربرد کاشی سرامیک فتوحی در خانه راه رفتن را برای سالمندان راحت تر می کند

معرفی الیاف اکسید در مخلوط کاشی سرامیک فتوحی می تواند به اجزای نهایی در برابر اکسیداسیون کمک کند و استحکام و تقویت بیشتری را ارائه دهد.

اگرچه آنها در طیف وسیعی از ترکیبات موجود هستند و می توانند از طریق فرآیندهای مختلف تشکیل شوند همه الیاف اکسید ابتدا معمولاً از طریق یک فرآیند شیمیایی تشکیل می شوند و سپس برای نهایی شدن سرامیک گرم می شوند

چندین روش متداول عبارتند از پیرولیز پلیمری، فرآیند رسوب شیمیایی که در حرارت بالا رخ می‌دهد که در آن رسوب محلول شیمیایی از طریق الیاف در حال چرخش از یک مایع صورت می‌گیرد.

الیاف اکسید کاشی سرامیک اغلب شامل ترکیبی از دی اکسید زیرکونیوم، تری اکسید آلومینیوم و دی اکسید تیتانیوم است. سیلیس، فسفر و بوریا معمولاً در مقادیر زیاد مورد نیاز هستند، زیرا اکسیدهای شیشه‌ساز هستند.

کاشی سرامیک های آلومینا مقاومت شیمیایی بالا، استحکام بیشتر و مقاومت در برابر دمای بالا را دارند. آنها را می توان با استفاده از فرآیندی شبیه به سل ژل تهیه کرد و سپس روی حرارت زیاد پخت.

کاشی

محصول نهایی دارای سطح ناهموار اما ساختار پلی کریستالی قوی است. سطح را می توان با استفاده از یک پوشش سیلیکا صاف کرد که استحکام قطعه را بیشتر می کند.

الیاف کاشی سرامیک آلومینا-زیرکونیا هنگامی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرند، خواص مکانیکی بهتری را حفظ می کنند و معمولاً در کامپوزیت هایی که باید در معرض قرار گرفتن مداوم در برابر دماهای بالاتر مقاومت کنند مفیدتر است.

الیاف سرامیکی آلومینا سیلیکا خواصی مشابه آلومینا زیرکونیا دارد.

کاشی سرامیک های اکسید بریلیوم دارای رسانایی حرارتی خوب، عایق بالا، ثابت دی الکتریک کم، اتلاف متوسط کم و سازگاری فرآیند خوب هستند.

گاهی اوقات از این کاشی سرامیک ها به عنوان جزئی در شیشه استفاده می شود. شیشه حاوی اکسید بریلیم که می تواند از طریق اشعه ایکس عبور کند، برای ساخت لوله های اشعه ایکس استفاده می شود که می تواند برای تجزیه و تحلیل ساختاری و پزشکی برای درمان بیماری های پوستی استفاده شود.

کاشی سرامیک های اکسید بریلیوم نیز به دلیل پایداری و خواص عایق برای بسته بندی های مایکروویو با قدرت بالا و بسته بندی ترانزیستورهای فرکانس بالا استفاده می شوند.