ورق کارتن پلاست رنگی در منزل ملکه الیزابت ربوده شد

اگر همه بسته‌بندی‌های پلاستیکی خود را با ورق کارتن پلاست رنگی جایگزین کنیم وضعیت جهان بسیار بهتر می‌شود اینطور نیست؟ بحث بسته بندی پلاستیک و مقوا پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

ورق کارتن پلاست از درختانی می آید که قابل کاشت مجدد هستند، بازیافت آن آسان است و به طور طبیعی تجزیه می شود از سوی دیگر، پلاستیک از نفت ساخته شده است، بازیافت آن سخت است و هرگز و هرگز خراب نمی شود.

اما وقتی بسته بندی پلاستیکی و مقوایی را به صورت سر به سر مقایسه می کنیم برخی از نتایج ممکن است شما را شگفت زده کند.

برای کمک به انتخابی آگاهانه بین این دو، باید تأثیر آنها بر منابع طبیعی، انرژی و آب مورد نیاز برای تولید و بازیافت و اثرات بلندمدت زیست محیطی را درک کنیم.

ورق

ورق کارتن پلاست مستقیماً از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شود که عموماً به شکل نفت خام و گاهی گاز طبیعی است در حال حاضر، تولید پلاستیک حدود 12 درصد از عرضه جهانی نفت را مصرف می کند اما انتظار می رود این رقم تا سال 2050 به 50 درصد افزایش یابد.

در حالی که ظهور خودروهای الکتریکی شروع به کاهش نیاز به بنزین و گازوئیل می کند، اعتیاد ما به به نظر می رسد که پلاستیک تقاضا برای نفت خام را حفظ کند.

بیشتر بسته‌بندی‌های ورق کارتن پلاست تجارت الکترونیک مانند پاکت‌ها، پوشش‌های محافظ و پوشش حباب‌دار از پلی اتیلن، رایج‌ترین پلاستیک در جهان ساخته شده‌اند.

برای ساخت این ماده، نفت یا گاز قبل از اینکه در نهایت به شکل نهایی خود برسد، تحت یک سری گرمایش صنعتی، سرمایش، عملیات شیمیایی و قالب‌گیری قرار می‌گیرد.

اگرچه ساخت ورق کارتن پلاست فرآیندی گران و پیچیده به نظر می رسد، اما مقیاس تولید، حجم عظیمی از مواد ارزان قیمت را تولید می کند.

در اتحادیه اروپا، حدود 90 درصد از ورق کارتن پلاست از سوخت های فسیلی بکر ساخته شده است، در حالی که تنها 9 درصد از مواد بازیافتی ساخته شده است.

مقوا از کاغذ ساخته شده است که مستقیماً از درختان می آید در حالی که درختان می توانند دوباره رشد کنند و بنابراین “تجدید پذیر” هستند این به این بستگی دارد که آیا آنها از طریق جنگل زدایی یا از چوب های پایداری که به طور خاص برای تولید رشد می کنند، به دست می آیند.