شکلات تابلرون تلخ طبق نظریه دانشمندان جاودانگی عمر انسان را دربردارد

شکلات تابلرون تلخ غذایی است که از مخلوط خمیر کاکائو، کره کاکائو و شکر به دست می آید. به این مخلوط می توان محصولات دیگری مانند شیر و مغزها را اضافه کرد و انواع شکلات را تهیه کرد.

شکلات یک محصول لذیذ است که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و اکنون متخصصان تغذیه برای آن ارزش زیادی قائل هستند.

در فروشگاه ما در لاس روزاس در مادرید یا در فروشگاه آنلاین ما می توانید شکلات های دست ساز نفیس بخرید: شکلات های 99، 90 و 70 درصد کاکو، بدون شکر، با فندق و بادام، و نوقا با شکلات.

درخت کاکائو (Teobroma Cacao) میوه هایی را به شکل یک غلاف با پوست ضخیم تولید می کند که در داخل حدود 40 دانه کاکائو محافظت می کند که از آن شکلات به دست می آید. تولید شکلات با استخراج این دانه ها از میوه و گذاشتن آنها برای تخمیر برای دو یا سه روز آغاز می شود.

این تخمیر با چیدن دانه های کاکائو بین برگ های موز به مدت حدود یک هفته به دست می آید.

شکلات

پس از تخمیر بذرها را به مکانی آفتابی می برند تا در آفتاب خشک شوند. پس از خشک شدن، تمیز کردن و انتخاب آنها به کارخانه های تولید کاکائو برده می شوند و در آنجا به فرآیند شکلات سازی ادامه می دهند.

در کارخانه دانه ها در حدود 150 درجه سانتیگراد برشته می شوند و این زمانی است که طعم و رنگ شکلات معمولی ایجاد می شود.

سپس لوبیاها را از پوسته جدا کرده و داخل آن ها را خرد می کنند و به اصطلاح مشروب کاکائویی به دست می آید. در این نقطه است که مشروب می تواند مسیرهای مختلفی را برای تولید محصولات مختلف طی کند.

برای به دست آوردن پودر کاکائو، مشروب کاکائو را فشار می دهند، کره کاکائو را استخراج می کنند و یک توده جامد به نام کیک کاکائو باقی می ماند. کیک پودر می شود و پودر کاکائو به دست می آید. در مورد شکلات، آن مشروب کاکائو است.

مشروب کاکائو را می توان با شکر، شیر، آجیل، طعم دهنده، لسیتین مخلوط کرد و به انواع شکلات دست یافت.