خوردن بادام زمینی خام بدون پوست بدن را در برابر سرطان ایمن می کند

بادام زمینی خام بدون پوست محصول اقتصادی منبع اصلی روغن است. منشأ آن در آمریکای جنوبی است و از سال 350 قبل از میلاد کشت می شود.

چین یکی از تولیدکنندگان عمده بادام زمینی است با حدود 5 میلیون هکتار کشت سالانه که تقریباً 60 تا 85 درصد از مساحت کشاورزی خشک این کشور را تشکیل می دهد.

مقیاس تولید بادام زمینی به گسترش خود ادامه داده است و مناطق تولید بادام زمینی در چین اکنون نسبتاً متمرکز شده است.

با این حال مشکلات طولانی مدت متوالی تک کشت یکی از عوامل کلیدی است که در حال حاضر بر بهره وری و کیفیت بادام زمینی در چین تأثیر می گذارد.

تک کشت در کاشت کشاورزی رایج است اما باعث مشکلاتی مانند کاهش عملکرد محصول، اختلالات تغذیه ای، خرابی میکروبیولوژیکی خاک، تجمع اتوتوکسین و تشدید آفات و بیماری ها می شود.

بادام

پس از بررسی مشخص شد که عملکرد کرت های نمونه انتخاب شده برای این مطالعه حدود 3450 کیلوگرم در هکتار برای کشت مداوم و 3900 کیلوگرم در هکتار برای کشت تناوب بود. بازده بادام زمینی تحت کشت طولانی مدت تک تا حدود 11 درصد کاهش یافت.

اختلالات تغذیه ای و خودتوکسی ناشی از آللوشیمیایی در ترشحات ریشه با این حال تحقیقات اخیر نشان داده است که ریزوسفر سرشار از میکروارگانیسم‌هایی است که از آنها به عنوان دومین ژنوم گیاهان یاد می‌شود.

این میکروارگانیسم ها برای سلامت گیاه و عملکرد محصول حیاتی هستند. وو و همکاران دریافتند که در طول رشد و کشت مداوم، تعداد جمعیت باکتری‌ها و قارچ‌ها در خاک ریزوسفر به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرد که تعادل بین میکروارگانیسم‌های مفید و مضر را از بین برد.

گالازکا و همکاران نشان داد که فعالیت آنزیم خاک و تعداد کل باکتری ها و اکتینومیست ها به دنبال کشت مداوم ذرت به طور قابل توجهی در خاک افزایش یافت.

مطالعات متعدد نشان داده است که تغییرات در میکرو فلور خاک مسکونی با تغییرات خواص فیزیکی و شیمیایی خاک فعالیت آنزیم های خاک، گونه های گیاهی و نوع محیط خاک مرتبط است.