توت خشک حبه ای موجب ریزش کوه شد

توت خشک حبه ای برای مدت طولانی نگهداری می شود و ممکن است جایگزین شکر شود. صد گرم توت حاوی کمی بیش از چهل کالری است. این باعث می شود که توت برای افرادی که رژیم غذایی دارند و افرادی که سبک زندگی فعالی دارند جذاب باشد.

به افرادی که چاق یا دارای اضافه وزن هستند توصیه می شود قبل از غذای اصلی با معده خالی توت بخورند. توت اشتها را کاهش می دهد و به کاهش سطح انسولین در خون کمک می کند.

میوه های توت با محتوای قند بالا (تا 22٪ فروکتوز و گلوکز) و محتوای اسید کم (0.1٪ اسید فسفریک)، اسید مالیک، تانن ها و مواد پکتین، ویتامین های C، P، کاروتن، کولین نیز مشخص می شوند. ترکیب. علاوه بر این، ویتامین های B1، B2، PP با اسانس ها و لیپیدهای ضروری برای زندگی طبیعی انسان تکمیل می شوند.

و چقدر عناصر کمیاب مفید! آهن، روی، منیزیم، فسفر، پتاسیم. برگ های گیاه حاوی لاستیک، اسیدهای آلی، کاروتن، تانن، اسانس فرار، اسید اسکوربیک، مواد قندی است. ترکیب دانه های توت تا 33 درصد روغن چرب خشک کننده را شامل می شود.

توت خشک

در اینجا یک ترکیب قابل توجه و چشمگیر از یک توت معمولی وجود دارد: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. نقش مهمی در تنظیم فرآیندهای ردوکس ایفا می کند، در سنتز کلاژن و پروکلاژن، متابولیسم اسید فولیک و آهن، و همچنین سنتز هورمون های استروئیدی و کاتکول آمین ها نقش دارد.

اسید اسکوربیک همچنین لخته شدن خون را تنظیم می کند، نفوذپذیری مویرگی را عادی می کند، برای خون سازی ضروری است و دارای اثرات ضد التهابی و ضد حساسیت است. ویتامین C عاملی برای دفاع بدن در برابر اثرات استرس است پیش نیازهای نظری و تجربی زیادی برای استفاده از ویتامین C برای پیشگیری از سرطان وجود دارد.

ویتامین B2 ریبوفلاوین، لاکتوفلاوین. تأثیر بر بدن: نقش فعالی در سنتز ATP، تشکیل برخی هورمون‌ها و گلبول‌های قرمز خون دارد، شبکیه را از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کند، تطبیق با تاریکی را تسریع می‌کند، قدرت بینایی و درک رنگ و نور را افزایش می‌دهد.

برای رشد و تجدید بافت ها ضروری است، تأثیر مثبتی بر وضعیت سیستم عصبی، پوست، کبد، غشاهای مخاطی دارد. ویتامین B2 (ریبوفلاوین) نقش مهمی در متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها، اما عمدتاً کربوهیدرات‌ها (سطح قند خون)، در رشد سلولی و تنفس دارد و همچنین از بینایی طبیعی حمایت می‌کند.