با کمربند چرم وزنه برداری مشکل کمردردتان کاملا برطرف می گردد

کمربند وزنه برداری دو هدف اصلی دارد. در حالی که فرد در حالت ایستاده بلند می شود، فشار وارده بر کمر را کاهش می دهد و از گشاد شدن بیش از حد پشت در هنگام بالا کشیدن از بالای سر جلوگیری می کند.

کمربند چرم وزنه برداری با فشرده کردن محتویات حفره شکم استرس کمر را کاهش می دهد. این فشار داخل شکمی (IAP) را افزایش می‌دهد و حمایت بیشتری در جلوی استخوان‌های کمر ایجاد می‌کند.

عضلات راست کننده ستون فقرات، که معمولاً از کمر حمایت می کنند، می توانند نیروی کمتری در طول لیفت ایجاد کنند.

افزایش IAP همچنین می تواند میزان فشرده سازی کمر را که یک بالابرنده در طول تمرین با وزنه دایره ای تجربه می کند، کاهش دهد.

همچنین بستن کمربند باعث می شود که بالابر از وضعیت کمر خود بیشتر آگاه شود. احساس فیزیکی کمربند در برابر پوست، بالابر را وادار می کند تا وضعیت پشت خود را در نظر بگیرد و اینکه چه ماهیچه هایی باید برای حفظ وضعیت بدنی خوب فعال شوند.

 

در این حالت، برای تاثیرگذاری نیازی به بستن کمربند نیست. برخی از ورزشکاران گزارش می دهند که هنگام بستن کمربند احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری می کنند، حتی اگر IAP و فعالیت ماهیچه ای تحت تأثیر قرار نگیرد.

کمربند

این کمربند با ایجاد یک دیوار سفت و سخت در اطراف پایین تنه که قفسه سینه را به باسن متصل می کند، از افزایش کشش کمر جلوگیری می کند. این نه تنها حرکت پشت را محدود می کند، بلکه از خم شدن و پیچش به طرف نیز جلوگیری می کند. 4

انواع مختلفی از کمربندهای وزنه برداری در بازار موجود است. برخی از رایج ترین آنها کمربندهای پاورلیفتینگ و کمربندهای بدنسازی/سنتی هستند.

بستن و برداشتن کمربندهای نوار چسب نسبت به کمربندهای چرمی آسانتر است و کمربندهای ضخیم تر می توانند هنگام انجام تمرینات وزنه برداری از ستون فقرات حمایت کنند.

یک کمربند به سبک پاورلیفتینگ که در تمام طول یکسان است، برای جلوگیری از انقباض و پیچ خوردگی کمر ایده آل است. در غیر این صورت، یک کمربند معمولی را می توان به روش معمول با قسمت پهن کمربند در پشت پوشید.

کمربند باید محکم بسته شود تا سودمندی آن به حداکثر برسد. این کار از نظر فیزیکی سخت است و نباید برای مدت طولانی انجام شود.

تحقیقات نشان داده است که وزنه برداری به تنهایی ممکن است فشار خون بالا را افزایش دهد، 5 و بستن کمربند تنگ در حین ورزش ممکن است آن را حتی بیشتر افزایش دهد.