با استفاده از لوله پلی اتیلن 100 در مصر باستان سلاح جنگی ساخته می شد

لوله پلی اتیلن یکی از انواع لوله پلی اتیلن 100 است. این لوله ها می تواند تحت فشار 3.2 تا 25 بار استفاده شود. ویژگی های منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن باعث شده است که طی چند سال گذشته نرخ رشد تولید این لوله ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

لوله های پلی اتیلن در بازار ایران با نام های لوله پلی اتیلن فشار قوی، لوله پلی اتیلن با چگالی بالا، لوله پلی اتیلن آبرسانی، لوله پلی اتیلن کشاورزی، لوله پلی اتیلن مخابراتی شناخته می شوند.

لوله پلی اتیلن چیست؟ آنها می گویند که لوله ها از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته شده اند. لوله های پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین لوله های مورد استفاده در صنعت و کشاورزی می باشد.

این لوله های استوانه ای بنا به درخواست مشتری و شرایط پروژه طبق استاندارد و در فشارهای مختلف تولید می شود، استفاده از این لوله ها برای گازرسانی شهری انتقال آب شهری ، از آب انتقال کشاورزی استفاده می شود.

طی چند سال گذشته تولید و استفاده از لوله های پلی اتیلن به دلیل خواص منحصر به فرد آنها روز به روز در حال افزایش بوده است.

ابعاد لوله های پلی اتیلن: در جدول استاندارد INSO14427-2 تمامی ابعاد این لوله بر حسب میلی متر آورده شده است و جدول نیز بر اساس ضخامت و وزن می باشد.

لوله

لوله های پلی اتیلن فشار قوی از 16 تا 450 برای آب و برای گاز از 25 تا 225 میلی متر می باشد.

خرید لوله پلی اتیلن: برای خرید لوله پلی اتیلن می توانید با مهندسین مشاور ما تماس بگیرید تا برای لوله های خود انتخاب مناسبی داشته باشند.

مشخصات لوله پلی اتیلن سفت و سخت یا (HDPE):

  • وزن سبک و حمل آسان
    ضد ضربه
    نصب آسان
    مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی قلیایی
    او ارتباطات مختلفی دارد
    مقاومت در برابر نور خورشید و ازن

خط آبی کنار لوله های مشکی به چه معناست؟ نوار آبی روی لوله های پلی اتیلن نشان دهنده نوع استفاده از این لوله است مثلا برای لوله های پلی اتیلن گازی این نوار به رنگ زرد است.

لوله های پلی اتیلن فشار قوی: این لوله تحت فشار 3.2 تا 25 بار و در سایزهای 20 تا 450 میلی متر تولید می شود.

ضخامت این لوله ها نسبت به سایر لوله ها بیشتر است و به این لوله ها لوله های پلی اتیلن تحت فشار می گویند، از لوله های پلی اتیلن فشار قوی برای انتقال مایعات تحت فشار مجاز استفاده می شود.

این لوله ها در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید هستند، بنابراین لازم است در تولید آنها از مواد ضد UV استفاده شود تا از بین نرود و عمر مفید آنها افزایش یابد.