استفاده از دیگ سنگی قدیمی برای دورچینی دهانه کوه اتشفشان

دیگ سنگی قدیمی رنگارنگ، خوش فرم و بادوام، وعده های غذایی روزانه را ارتقا می دهد آشپزها قرن ها از آن استفاده کرده اند، و هنوز هم جذابیت عنصری دارد.

از اجاق تا میز، حتی ساده‌ترین کاسه‌ها را نیز لوکس می‌سازد اگر در پختن دیگ سنگی تازه کار هستید، بسیار خوشایند هستید.

دیگ سنگی سفالی هستند که در دمای بالا پخته می‌شوند و همین امر باعث دوام بیشتر آن می‌شود در برابر خرد شدن مقاوم است و گرما را به زیبایی حفظ می کند.

شما می توانید دیگ سنگی را در انواع اندازه ها، شکل ها و رنگ ها پیدا کنید ظروف سنگی مورد استفاده در اکثر آشپزخانه های مدرن لعابدار هستند و این چیزی است که ما در اینجا روی آن تمرکز می کنیم.

در اینجا چند نکته و ترفند دیگر برای کار با دیگ سنگی آورده شده است ما در اینجا به طور خاص به Le Creuset اشاره می کنیم. اگر از نوع دیگری از ظروف سنگی استفاده می‌کنید، حتماً دستورالعمل‌های سازنده را بررسی کنید.

دیگ

دیگ سنگی همچنین می توانند از فریزر به فر بروند نکته کلیدی این است که یک اجاق سرد است ظرف یخ زده را در فر سرد قرار دهید و سپس دما را تنظیم کنید تا ظرف و فر با هم گرم شوند.

از حرارت مستقیم اجتناب کنید بیشتر دیگ سنگی برای حرارت مستقیم ساخته نمی شوند از آن ها روی مشعل یا کباب پز استفاده نکنید.

یک لعاب صاف و محکم در اینجا دوست شماست لعاب قوی ظروف سنگی Le Creuset تقریباً نچسب و بسیار سخت است علاوه بر یک برس پلاستیکی یا اسفنج تمیزکننده، نباید به ابزار خاصی نیاز داشته باشید.

پنیر آب شده یا سوخته روی قابلمه شما؟ ظرف خنک شده را با آب داغ و صابون پر کنید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه خیس بخورد این به تنهایی 95 درصد از مشکلات پاکسازی شما را حل می کند.

می توانید از ظروف فلزی برای برش روی سطح دیگ سنگی خود استفاده کنید، اما می توانند آثاری بر روی لعاب باقی بگذارند.

اگر ظروف متعددی دارید، می‌توانید آنها را روی هم قرار دهید و از خراشیدگی ناراحت نباشید برای جلوگیری از واژگون شدن آنها، بهتر است ظروف پخت را بیشتر از دو یا سه ظروف روی هم قرار ندهید.

اگر درپوشی وجود دارد، می‌توانید آن را برعکس کنید و آن را با دستگیره یا دستگیره رو به پایین در قابلمه نگهداری کنید و سطح بالایی قابل انباشته شدن ایجاد کنید.