گنجشک های خانگی که با محیط های شهری سازگار شده اند

گنجشک های خانگی (Passer domesticus) با محیط های شهری سازگار شده اند که سریعتر از همیشه در حال تغییر و رشد هستند.

طیف وسیعی از عوامل زنده و غیر زنده – از جمله تکه تکه شدن زیستگاه، لباس چرم بچه گانه تغییر در دسترس بودن غذا، فلزات سنگین، نور شبانه، سر و صدا و تراکم شهری – نحوه زندگی پرندگان را در یک محیط شهری تغییر می دهد.

درک چگونگی تأثیر شهرها متن تشکر از همسر بر پرندگان می تواند به دانشمندان کمک کند تا بفهمند و پیش بینی کنند که چگونه جمعیت پرندگان ممکن است در آینده تغییر کند و به همزیستی پرندگان و انسان کمک کند.

برای اکولوژیست‌های شهری مانند جنی اویانگ آنها حیوان مورد مطالعه کاملی هستند: راهی برای به دست آوردن بینشی در مورد چگونگی سازگاری پرندگان – یا نه – با محیط‌های انسانی.

اویانگ گفت: گنجشک های خانگی واقعاً راهی ایده آل برای مطالعه اکولوژی شهری هستند. “آنها همسان انسانی هستند، بنابراین در همه جا وجود دارند، به راحتی قابل مشاهده هستند و کاریزماتیک هستند.”

 

 

در مطالعه جدیدی که در مجله Ecological Applications در انجمن بوم‌شناسی آمریکا منتشر شد، اویانگ و تیمش از روش‌های مقیاس خوب برای ارزیابی تأثیر نور شبانه، سر و صدا و تراکم شهری بر سلامت و وضعیت فیزیکی گنجشک های خانگی استفاده کردند. آنها همچنین غلظت سرب و گلوکوکورتیکوئید پرندگان را بررسی کردند

و آنها را با موفقیت باروری پرندگان مقایسه کرد. تلاش‌های آن‌ها باعث شد تا متوجه شوند که تراکم شهری، بیش از آلودگی نوری یا سطوح صوتی، بر گنجشک‌ها تأثیر می‌گذارد.

گنجشک ها همچنین بار بسیار بیشتری از مبل استیل ملایر سرب را در بدن خود حمل می کردند که محققان انتظار داشتند.

اکثر مطالعات بوم شناسی شهری از تصاویر ماهواره ای برای تخمین محیط شهری و تراکم جمعیت انسانی استفاده کرده اند و شکاف روستا-شهر را به عنوان یک دوگانگی در نظر گرفته اند.

  • منابع:
    1. Urban density strongly correlates with house sparrow health
  • تبلیغات:
  1. تازه ترین روشهای برتر کنترل مدیریت مالی در زندگی روزمره خود!
  2. از آنجایی که شکر تصفیه شده برای سلامتی مضر است
  3. عجیب ترین سازه هایی که با آجر نسوز ساخته شدند
  4. زیتون : درخت همیشه سبز پهن برگ نیمه گرمسیری