کنجد سیاه برای لاغری موجب بالا رفتن بیش از حد وزن نوجوانی شد

دانه های کنجد سیاه برای لاغری ممکن است منبع غنی از روغن های طبیعی، لیگنان ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین، فیبر غذایی، و ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین های B و ویتامین E باشد.

علاوه بر این، این دانه های ریز ممکن است حاوی اسیدهای آمینه قوی مانند تریپتوفان و پلی فنول های چربی سوز مانند سسامین و سزامول باشند.

محقق دکتر فریدون شهیدی با بیش از 600 مقاله تحقیقاتی منتشر شده، در یکی از مطالعات خود در مجله Food Chemistry، فعالیت آنتی اکسیدانی قابل توجه محصولات کنجد سیاه را نشان داد.

فواید دانه کنجد سیاه: طیف گسترده ای از مزایای سلامتی این دانه ها با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

ممکن است در مراقبت از پوست کمک کند: دانه‌های کنجد سیاه ممکن است حاوی روی باشد، یک جزء حیاتی در تشکیل کلاژن، که بافت ماهیچه‌ای، مو و پوست را تقویت می‌کند.

همچنین روغن کنجد سیاه ممکن است حاوی ویتامین E باشد که ظاهر سوختگی ها و علائم روی پوست را کاهش می دهد و همچنین به جلوگیری از علائم پیری زودرس کمک می کند.

کنجد

ممکن است سلامت مو را بهبود بخشد: دانه های کنجد سیاه ممکن است سرشار از پلی فنول های گیاهی باشد که می تواند به سلامت مو کمک کند.

روغن دانه کنجد سیاه اغلب در پوست سر ماساژ داده می شود که ممکن است به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی، سفیدی زودرس مو را کاهش دهد و رشد مو را تقویت کند.

اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن نیز ممکن است به بازگرداندن درخشندگی موهای کدر کمک کند.

ممکن است سلامت قلب را افزایش دهد: بر اساس چندین مطالعه تحقیقاتی، لیگنان های گیاهی محلول در روغن طبیعی موجود در این دانه ها ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند.

این، به نوبه خود، ممکن است به کاهش فشار بر روی سیستم قلبی عروقی شما کمک کند و از شرایط مختلف قلبی جلوگیری کند.

یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده در ژورنال Nutrition Review بیان می‌کند که این ترکیبات گیاهی فنلی زیست فعال ممکن است در دانه‌های کتان و دانه‌های کنجد سیاه نیز بیشترین غلظت را داشته باشند.