ماهی تن در بازار تهران که با تخفیف 80 درصدی به فروش می رسد

ماهی تن در بازار تهران سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، اما در کل چربی کمی دارد و برای ماهی تن «سبک» کمتر از 2 گرم در هر قوطی دارد.

نگرانی در مورد سطح جیوه در ماهی بسیاری از مردم را در مورد خوردن ماهی تن مطمئن نیست اگرچه جیوه باید برای جمعیت خاصی مورد توجه قرار گیرد، ماهی تن همچنین دارای چندین ماده مغذی تقویت کننده سلامت است که ارزش گنجاندن آنها در برنامه غذایی شما را دارد.

با این حال، گونه‌های مختلف ماهی تن دارای مقادیر متفاوتی چربی هستند گونه‌های رایج زیر به ترتیب از بیشترین تا کم‌چرب‌تر فهرست شده‌اند: ماهی‌های آبی تازه، کنسرو ماهی تن سفید، کنسرو شده ماهی تن سبک، ماهی تن تازه، و ماهی تن زرد تازه.

ماهی تن دارای کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی، ویتامین B، سلنیوم و کولین است مانند سایر غذاهای کنسرو شده، ماهی تن نیز می تواند سرشار از سدیم باشد برچسب های مواد غذایی را مقایسه کنید تا محصولات کم سدیم یا بدون نمک اضافه شده را بیابید.

 تن

ماهی تن حاوی فولات، آهن و B12 است کمبود هر یک از این ریزمغذی ها می تواند منجر به انواع کم خونی شود علائم کم خونی می تواند شامل ضعف عضلانی، اختلال بینایی، خستگی مفرط، همراه با مجموعه ای از عوارض جدی تر مانند ناباروری باشد.

ماهی تن به ارائه یک پایه غذایی خوب برای پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبودهای تغذیه ای کمک می کند.

ماهی تن منبع اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب از جمله DHA و EPA است نشان داده شده است که مکمل های روغن ماهی مبتنی بر تن ماهی تری گلیسیرید را بدون افزایش سایر انواع کلسترول کاهش می دهند.

این نتایج نشان می دهد که مصرف ماهی تن یا مکمل های روغن ماهی، به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی کمک می کند.

سکته مغزی و سایر آسیب های عروقی مغز باعث تغییر در حافظه، رفتار و عملکرد شناختی می شود متعادل کردن مصرف اسیدهای چرب امگا 6 با اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر از غذاهای دریایی مانند ماهی تن می تواند به کند کردن پیشرفت تدریجی زوال عقل کمک کند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی تن برای جلوگیری از التهاب در سطح سلولی با امگا 6 های پیش التهابی رقابت می کنند و خطر ابتلا به اختلالات شناختی عروقی و زوال عقل را کاهش می دهند.