لامپ کم مصرف مهتابی که در هنگام ورود دزد آژیر می کشد

پس از افزایش قیمت برق بسیاری از مردم شروع به جستجوی ایده هایی کردند که به صرفه جویی در انرژی و کاهش قبوض برق کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه کمک کردند، بنابراین اکنون می‌توانیم دریابیم که همه لامپ کم مصرف مهتابی از فناوری اینورتر تغذیه می‌کنند.

 در حال حاضر، تهویه مطبوع، یخچال، مایکروویو و سایر وسایل برقی با چنین فناوری تغذیه می شوند.

به غیر از لوازم خانگی کم مصرف، مردم به خرید لامپ های کم مصرف و لامپ های ال ای دی نیز روی می آورند. پس اگر قصد تجهیز خانه جدید خود را دارید، در سطور زیر شما را از تفاوت ها، مزایا و معایب این گونه لامپ ها و لامپ ها مطلع خواهیم کرد.

مزایا استفاده از لامپ های کم مصرف
صرفه جویی در مصرف انرژی: لامپ های LED تا 80% و گاهی 90% انرژی کمتری نسبت به لامپ های سنتی مصرف می کنند.
لامپ های کم مصرف همان میزان نور لامپ های رشته ای را تولید می کنند.

لامپ
لامپ های کم مصرف عمر طولانی دارند که تا 20000 ساعت یعنی حدود 20 سال دوام می آورد. این طول عمر معادل طول عمر 10 لامپ رشته ای است که تنها 2000 ساعت است.
نیازی به تعویض لامپ های کم مصرف به اندازه لامپ های رشته ای نخواهید داشت
صرفه جویی در هزینه ها به کاهش مصرف نور، کاهش قبوض برق و همچنین کاهش خرید لامپ بستگی دارد.

در طی چند سال گذشته، برخی از مطالعات در مورد خطر استفاده از لامپ های کم مصرف توضیح داده اند. بنابراین مهمترین مضراتی که سلامت انسان و جان موجودات را تهدید می کند به شرح زیر است:

برخی از لامپ های کم مصرف اشعه ماوراء بنفش ساطع می کنند که شبکیه و قرنیه را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، نزدیک شدن به آنها بیش از 30 سانتی متر از چشم توصیه نمی شود

لامپ های کم مصرف حاوی جیوه هستند که در صورت شکستن لامپ ها بخار می شود و ممکن است باعث آسیب به خصوص برای کودکان شود.

قیمت لامپ های کم مصرف بیشتر از قیمت لامپ های سنتی است

افزایش نورهای مصنوعی در عصر باعث آلودگی نوری شد. بر این اساس، این امر باعث تغییرات فیزیولوژیکی در عصر شد که زندگی گیاهان و موجودات شبانه وابسته به تاریکی را تهدید می کند.

برخی از این معایب مورد توجه قرار گرفته اند، به ویژه محتوای جیوه که در داخل لامپ ها کاهش می یابد. همچنین برخی از لامپ های LED نسل جدید کم یا فاقد جیوه هستند.