قهوه استارباکس در ترکیه موجب مسمومیت توریست ها شد

مصرف قهوه استارباکس در ترکیه با غلظت بالاتر کلسترول تام سرم و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم همراه است. کافستول و کاهوئل دو دی ترپن هستند که در روغن قهوه یافت می شوند.

مصرف کافئین برای زنانی که قصد باردار شدن دارند و برای زنان در دوران بارداری نباید بیش از 300 میلی گرم در روز باشد. در مطالعات مختلف برای مصرف کافئین، کودکان را می توان به عنوان گروه خطر دیگری تعریف کرد.

زیرا رفتارهای تغییر یافته از جمله عصبی بودن یا اضطراب مشاهده شده است. آیا در قهوه آنتی اکسیدان وجود دارد؟ بله، در واقع. قهوه منبع غذایی شماره یک آنتی اکسیدان در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، ایتالیا، اسپانیا و نروژ است.

دانه های قهوه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی فنلی است. پلی فنل اصلی قهوه اسید کلروژنیک است. اسید کلروژنیک یکی از اصلی ترین ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی در قهوه است.

فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه به ترکیب شیمیایی بستگی دارد. علاوه بر این، مشاهده شد که فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه با توجه به درجه برشته شدن متفاوت است. حداکثر فعالیت آنتی اکسیدانی برای قهوه متوسط بو داده اندازه گیری شد.

در واقع، کافئین از جفت انسان عبور می کند و به سرعت به غلظت مشابهی در جنین و مادر می رسد. مصرف بیش از حد کافئین به عنوان علت سقط خود به خود یا اختلال در رشد جنین مطرح شده است.

دی ترپن ها ترکیبات اصلی افزایش دهنده کلسترول در قهوه هستند، اما بیشتر توسط فیلترهای کاغذی حذف می شوند. بنابراین، قهوه بدون فیلتر منبع قابل توجهی از دی ترپن ها است، در حالی که مصرف قهوه فیلتر شده باعث افزایش بسیار کمی در کلسترول سرم می شود.

رابطه قهوه با سلامتی بسیار خوب بوده است. بنابراین کافئین به طور کلی اثرات تحریکی در سیستم عصبی مرکزی ایجاد می کند. علاوه بر این، اثرات فیزیولوژیکی مصرف کافئین شامل افزایش حاد فشار خون، افزایش سرعت متابولیسم و دیورز است.

بر اساس داده های بررسی شده، می توان نتیجه گرفت که مصرف متوسط کافئین حداقل در بزرگسالان سالم با عوارض جانبی مانند اثرات تحریکی قلبی عروقی و تغییرات رفتاری همراه نیست.