سیاست ها و رویه هایی برای استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی

برای هر یک از این درجات، نمرات در نظر گرفته شد و در نهایت، نمرات کسب شده در بیمارستان ها در هر رشته محاسبه شد.

برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از آمار توصیفی (فراوانی، درصد و میانگین) و آمار استنباطی (شامل آزمون t، ANOVA و تحلیل عاملی) استفاده شد.

بخش اول: مدیریت تجهیزات پزشکی خانگی


با توجه به جدول 1، یافته ها نشان می دهد که در 100 درصد بیمارستان ها، خط مشی ها و رویه ها برای تمام مراحل چرخه عمر تجهیزات به طور نسبی در دسترس هستند.

به این معنی که خط مشی ها پراکنده هستند. در 80 درصد بیمارستان ها سیاست و رویه ای برای خرید تجهیزات پزشکی مدرن وجود ندارد.

یعنی سیاست ها و رویه های رسمی و داخلی در بخش وجود ندارد و در 20 درصد بیمارستان ها معنای نسبی وجود دارد که سیاست ها و رویه ها. پراکنده هستند.

در 60 درصد بیمارستان ها، سیاست ها و رویه های نسبتاً کمی برای استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی تهران وجود دارد، به این معنی که سیاست ها و رویه های پراکنده وجود دارد.

در 60 درصد بیمارستان ها هیچ سیاست و رویه رسمی در بخش وجود ندارد.

در 80 درصد بیمارستان ها هیچ خط مشی و رویه ای برای استفاده از سیستم تماس یا حذف تجهیزات پزشکی تحت سیستم فراخوان از ارائه خدمات وجود ندارد.

به این معنی که خط مشی ها و رویه ها به طور رسمی و در بخش و در بخش وجود ندارد. 100٪ از بیمارستان ها، سیاست های سیستم تماس اجرا نمی شود.

در 100 درصد بیمارستان ها، سیاست ها و رویه هایی برای از کار انداختن تجهیزات پزشکی به هیچ وجه تدوین نشده است. در 100 درصد بیمارستان ها موجودی تجهیزات پزشکی به صورت کتبی موجود بوده و موجودی کامل و دارای امکانات مورد نظر می باشد.

  • منابع:
    1. Evaluation of medical equipment management in educational hospitals in Isfahan
  • تبلیغات:
    1. با کمک سیم مفتول می توان شاتل فضایی ساخت
    2. پارچه مبلی که با نشستن بر روی آن رنگ عوض می کند!
    3. داستانهای موفقیت استارتاپ های بزرگ ایران!
    4. آیا می دانستید برای خوشرنگ شدن ترشی به آن رب گوجه اضافه می کنند!