سلامتی خود را با خوردن آلبالو خشک مزمز دو چندان کنید

آلبالو خشک مزمز میوه‌های هسته‌دار کوچک، گرد و قرمز تیره‌ای هستند که معمولاً از ژوئن تا ژوئیه در بریتانیا فصل می‌شوند.

بسته به تنوع، که صدها مورد وجود دارد، اندازه و طعم آنها می تواند متفاوت باشد اما معمولاً به یکی از دو دسته تقسیم می شود: شیرین یا ترش (ترش).

آلبالوهای شیرین معمولاً به هنگام آمدن خورده می شوند در حالی که آلبالو خشک ترش بیشتر در آشپزی استفاده می شود.

آشناترین انواع آن شامل آلبالو خشک سیاه سنگی، مورلو و آلبالو خشک اسپانیایی است همه آلبالو خشک ها دارای یک سنگ هستند که باید قبل از خوردن یا پختن آن را جدا کرد

آلبالو خشک به دلیل خواص آنتی اکسیدانی محافظ خود شناخته شده است، حاوی ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین و سیانیدین است که ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد.

آلبالو

تحقیقات اولیه نشان داده است که این آنتی اکسیدان ها می توانند در شرایط التهابی مانند آرتریت مفید باشند، با این حال، تحقیقات بیشتری برای تکرار این نتایج در مطالعات انسانی مورد نیاز است.

تحقیقات انجام شده توسط مجله بریتانیایی تغذیه نشان داد که ترکیب آب آلبالو خشک و توت به دلیل محتوای پلی فنول بالا، ترکیبات گیاهی طبیعی که فواید سلامتی دارند، ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

مطالعه دیگری که به تنهایی آب آلبالو خشک را مورد بررسی قرار داد، فوایدی را برای کنترل فشار خون و کلسترول گزارش کرد.

تحقیقات زیادی در مورد آلبالو خشک و به طور خاص آلبالو خشک ترش، و نقشی که می توانند در ورزش و ریکاوری ورزش داشته باشند، انجام شده است.

تحقیقات مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد که نوشیدن آب آلبالو خشک ترش (355 میلی لیتر) به مدت هفت روز قبل و در طول یک مسابقه شدید دویدن درد عضلانی پس از دویدن را به حداقل می رساند.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که به نظر می رسد آب آلبالو ترش به ریکاوری و عملکرد عضلات پس از ورزش شدید کمک می کند.

با این حال، به نظر می رسد که این اثرات مربوط به فعالیت های تحمل وزن است و کسانی که از ورزش های غیر تحمل وزن مانند واترپلو لذت می برند، بعید است که مزایای مشابهی را تجربه کنند.