خوردن بادام درختی تازه راز قهرمانی وزنه بردار معروف بود

برای زنان بادام درختی تازه به حفظ سلامت و زیبایی و برای کودکان برای تقویت بدن کمک می کند. در زنان گردو سطوح هورمونی را عادی می کند وضعیت پوست، ناخن و مو را بهبود می بخشد.

خواص درمانی بادام درختی برای بدن زنان باردار بسیار مفید خواهد بود، زیرا مغز آن حاوی اسید فولیک است که برای تشکیل صحیح جنین و جلوگیری از ناهنجاری ها ضروری است.

در دوران شیردهی، این محصول به مادر و کودک کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری کند.

بادام باید جایگاه مهمی در تغذیه ورزشکاران داشته باشد:

به دلیل محتوای متعادل کربوهیدرات ها و چربی ها، به سرعت گرسنگی را بدون افزایش سطح قند خون برطرف می کند. مس فعالیت قلبی را بهبود می بخشد خطر حمله قلبی را در هنگام افزایش فعالیت بدنی کاهش می دهد. منیزیم متابولیسم را فعال می کند.

بادام

لازم به ذکر است که در صورت تجاوز به مقدار بادام علاوه بر فایده، ضرر نیز خواهد داشت. می تواند باعث اضافه وزن، تحریک سرگیجه، غش، افزایش ضربان قلب و حتی مسمومیت دارویی شود.

محتوای کالری آجیل بسیار زیاد است (حدود 600 کیلو کالری). بنابراین، بیش از حد از محصول غافل نشوید. دوز روزانه برای مردان باید تا 50 گرم (10 هسته) و برای زنان و کودکان – 20-30 گرم (5-7 مغز) باشد.

بادام تلخ نخورید. هسته های آن حاوی گلیکوزید آمیگدالین است که با تقسیم شدن، اسید هیدروسیانیک سمی را تشکیل می دهد. در دوزهای زیاد، می تواند باعث مسمومیت شدید در بزرگسالان شود و باعث مرگ کودک شود.

بادام علاوه بر خواص مفید، موارد منع مصرفی نیز دارد که عبارتند از:

  • عدم تحمل فردی
    چاقی، اشتها را افزایش می دهد و بدن را با کالری پر می کند
    تاکی کاردی، ضربان قلب را تسریع می کند.
    تشدید بیماری قلبی
    اختلالات روانی و عصبی
    حالت هیجان شدید
    سن کمتر از سه سال