با ترمه اصل رضایی می توان پارچه هایی تجزیه نشدنی بافت

ترمه اصل رضایی که از بز ترمه مناطق صحرای گوبی و کشمیر گرفته شده است بسیار ریز و نرم و در عین حال قوی است.

بز پشمینه که یکی از بستگان نزدیک بز ترمه است، الیافی شبیه ترمه تولید می کند که این دو نوع پارچه اغلب به هم متصل می شوند.

درجه C خشن ترین درجه پشم ترمه است. همچنین ارزان ترین است و معمولاً در لباس هایی که تماس زیادی با پوست ندارند استفاده می شود.

پشم ترمه درجه A به طور جهانی گران است و برخی از انواع آن بسیار گرانتر از سایرین هستند با این حال، پس از اولین باری که ترمه درجه A را لمس کردید، متوجه خواهید شد که این همه هیاهو برای چیست.

افزایش اتکا به الیاف طبیعی به محیط زیست کمک می کند بیشتر الیاف مصنوعی زیست تخریب پذیر نیستند، به این معنی که برای صدها سال در اکوسیستم باقی می مانند.

ترمه

این الیاف همچنین اغلب سمی هستند که خطر زیست محیطی دیگری را به همراه دارد خواه خود الیاف سمی باشند یا نباشند، تولید منسوجات مصنوعی همیشه منجر به تولید زباله های خطرناک می شود.

هر چه بیشتر از الیافی مانند پشم کشمیر به جای نایلون، پلی استر یا جایگزین های دیگر استفاده کنیم، وابستگی خود را به سوخت های فسیلی کاهش داده و از محیط زیست محافظت می کنیم.

برخلاف پنبه و سایر محصولات نساجی گیاهی، پشم به آفت کش ها یا کودها نیاز ندارد که باعث می شود تولید پشم بسیار سازگار با محیط زیست باشد.

مانند بسیاری از محصولات حیوانی، نگرانی هایی در مورد درمان بزهای ترمه وجود دارد به عنوان مثال، PETA بر این عقیده است که تولید پشم ترمه برابر با نسل کشی است، اما صداهای دیگر رویکرد معتدل تری دارند.

در حالی که درست است که بازیگران بد زیادی در صنعت پشم ترمه وجود دارد، به همان اندازه تولیدکنندگان اخلاقی وجود دارند همه چیز به این بستگی دارد که با چه کسی کار می کنید.

در غیر این صورت پشم ترمه تاثیر منفی بر محیط زیست نمی گذارد درعوض، در منطقه ای عاری از هرگونه صادرات عمده جهانی، راه حیاتی اقتصادی را فراهم می کند.