اسانس گیاهان دارویی که در قرن 19 میلادی به عنوان یک ماده شفابخش شناخته شد

اخیراً عوارض جانبی متعدد داروهای مصنوعی منجر به استفاده از اسانس گیاهان دارویی به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای درمان جدید شده است.

درد یک مشکل بهداشت عمومی جهانی با تأثیر بالا بر کیفیت زندگی و پیامدهای اقتصادی عظیمی است که به یکی از مهمترین دشمنان پزشکی مدرن تبدیل شده است.

استفاده از اسانس گیاهان دارویی به عنوان داروهای ضد درد یا ضد درد در درمان سنتی حدود 80 درصد از جمعیت جهان تخمین زده می شود.

خانواده Lamiaceae یکی از مهم ترین خانواده های گیاهی، دارای طیف گسترده ای از اسانس گیاهان دارویی با کاربردهای بیولوژیکی و پزشکی است.

در این مطالعه، فعالیت ضددردی، ترکیبات فعال احتمالی جنس Lamiaceae و همچنین مکانیسم احتمالی اثر این اسانس گیاهان دارویی ارائه شده است.

استفاده از اسانس گیاهان دارویی به عنوان داروهای مسکن در طب عامیانه یک سنت باستانی است که بسیار قدیمی تر از علوم فعلی پزشکی در کشورهای در حال توسعه است.

بر اساس برآوردها، بیش از 70000 گونه گیاهی در سراسر جهان به صورت قومی پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

اثرات عصاره‌های گیاهی توسط تست‌های درد مختلف از جمله تست انحراف، تست نور دم، تست غوطه‌وری دم، تست صفحه داغ و تست فرمالین مورد بررسی قرار گرفته است.

اکتشاف برای ترکیبات مسکن جدید از آرایه های عظیم منابع گیاهی دارویی در حال رشد است. زیرا چنین اطلاعاتی تضمینی برای یافتن عوامل درمانی جدید با قابلیت مهار، کاهش یا تسکین درد دارد.

اسانس گیاهان دارویی منبع طبیعی گسترده ای از ترکیبات ارزشمند را مشخص می کنند که ممکن است اهمیت اولیه را برای گسترش داروهای جدید به دست آورند.

بررسی اثربخشی داروهای گیاهی مورد استفاده در طب عامیانه به دلیل ارزان بودن و کاهش عوارض جانبی بازتاب زیادی به همراه داشته است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، حدود 80 درصد از جمعیت جهان هنوز عمدتاً به داروهای گیاهی وابسته هستند بنابراین در عین حال تأثیر عوارض جانبی خوددرمانی را کاهش می دهد.

داده‌های موجود در ادبیات زیست‌پزشکی که گیاهانی با قابلیت‌های دارویی ارائه می‌دهند بسیار شبیه به مجموعه‌ای از نشریات است که اثرات تعدیل‌کننده‌ای را که برخی از اسانس گیاهان دارویی بر درک درد دارند، نشان می‌دهند.